Po delší době dnes John napsal o svých – stále snižujících se – výdělcích s Google AdSense. Myslím, že snižující se výdělky s AdSense jsou logické. V první fázi spuštění obsahové sítě inzerenti totiž obvykle mají automaticky zapnuté i zobrazování v obsahové síti. Toto postupem času vypnou, jakmile zjistí, že míra prokliku nevypadá za tu cenu tak dobře jako ve vyhledávací síti. Druhá skupina naopak zobrazování v obsahové síti zapne, ale dobere se většinou téhož.
Nejvytrvalejší potom zjišťují, že je možné cílit nejen na klíčová slova (v obsahové síti), ale také pouze na dané stránky, což míru prokliku mnohdy zvyšuje. Bohužel, ale toto nemá spousta stránek s AdSense povoleno (povolíte v administraci AdSense – Můj účet – Nastavení účtu – Registrace inzerentů – Přidejte mě do Registrace inzerentů pro tyto stránky), takže jsme v začarovaném kruhu (kupříkladu jen minimum českých stránek má toto povoleno).
Připočtu-li k tomu fakt, že se stále o SEO/SEM zvyšuje povědomí a tak mnoho lidí zjišťuje sílu přirozených pozic v SERP, přemisťují se stále více prostředky určené na propagaci do nákupu zpětných odkazů namísto do kontextové reklamy.
Bohužel to tedy nevypadá, že by se to s výdělky mohlo opět zlepšit. Nejlepší reklama je totiž ta o které divák příliš neví, že je reklamou.
Samotné situace s AdSense si je myslím dobře vědom i Google a už proto spustil Google PPA (Pay Per Action – platba za provedenou akci). O Google PPA si můžete přečíst např. zde: